Rock n Roll

För längesedan ungefär när min pappa va medelgammal , ungefär på 70 talet så fanns det många rock klubbar här på den lilla ön gotland, det va en shysst tid ända tills rocktiden var över,.

Skulle det ta slut här ?

Sisådär 30 år senare öppnar Club Digger på gotland, Visbys enda Rock klubb! Det är godhjärtade människor som Tom och Edvin som börjar driva det, unga band får lira, ge allt för 1 kväll o ha skitkul här varannan fredag.

Så igår var jag nere på Digger för att vara med när Ravens of Eden lirade, det blev grymt! över 100 betalande blev det , över normalt på den här klubben. Det blev fullt ös när Johan skrek sönder sina stämband och tanterna rockade loss framme vid scenen, det blev en lyckad spelning, svinkul!

En lyckad kväll helt klart ! :)

Nu skall jag ladda in Absolut Jul på min nya mp3 och gå ut i mörkret med min glödd drink, för ikv folk.. är det PARTY!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0